3 Mart 2008 Pazartesi

PORTAKAL PELTELİ MUHALLEBİ


Dün akşam yemekname dergisinin Mart sayısına bakıyordum. Unutulmuş bir lezzeti konu almışlar bu ayki sayıda; PELTE. Ben de bugü çocukken severek yediğim pelteyi tarifte anlatıldığı gibi portakallı yaptım. Ancak muhalebiyle servis yaptım.
malzemeler:
1 paket sakızlı muhallebi
2,5 su bardağı portakal suyu (taze sıkılmış)
3 tepeleme tatlı kaşığı mısır nişastası
1 su bardağı toz şeker
8-9 kakaolu bisküvi
süsleme malzemesi
Sakızlı muhallebiyi paketin üstündeki tarife göre pişirip servis kaplarına alalım. Pelteyi diğer malzemeleri karıştırarak koyulaşıncaya kadar pişirelim. Altını kapattıktan sonrada karıştırmaya devam edip ılıtalım. Bisküvileri elimizle kırıklayalım. muhallebinin üstüne önce bisküvileri paylaştırıp sonra pelteyi kaşık kaşık pay edelim. Zevkimize göre şekerlemelerle süsleyelim.
Afiyet olsun.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

offf ne iyi etmişsiniz yapmışsınız.

Ne hoş bir sunum olmuş bu böyle..

bende pek severim pelteyi hele portakallıyı..

elelrinize sağlık canım benim.

www.misssgibi.com

ESRA dedi ki...

yaa çok güzel görünüyor sunumda harika olmuş ellerine sağlık.

sevgiler

Adsız dedi ki...

selam çok güzel görünüyor..elinize saglık.sevgiler.

siyahlale dedi ki...

beğenmenize sevindim. bence sizde bir an önce denemelisiniz. kakao ve portakal ikilisinin tadı harika..sibel

Disalce dedi ki...

portakal mevsimi geçmeden yapmak lazım..

ellerine sağlık....

sunum harika....

sevgiler....

Adsız dedi ki...

Süper görünüyor,ellerinize saglik.Sevgiler.