16 Ocak 2008 Çarşamba

BU ELMA BAŞKA ELMA:))


Uzun zamandır aklımda olan bir konuydu yazmak istedim. Aslında biraz da araştırdım. Çünkü ben yer elmasını çok severim. Değişik bir rizomlu bitkidir. Bu kadar çok derde edva olduğunu açıkçası ben de bilmiyordum. Meğer yemekle ve oğluma yedirmekle ne kadar iyi birşey yapıyormuşum. Bilmeyenleriniz bilgilensinler diye faydalarından bahsedeyim biraz.Bol miktarda fosfor, demir ve kalsiyumun yanı sıra A ve C vitaminleri içeren yer elması anne sütünü artırıyor, yaşlılara güç veriyor.Romatizma, gut hastalığı, kabızlık ve sindirim zorluğundan yakınanlara yerelması yemeleri salık veriliyor. Ayrıca tok tutucu özelliği ve az kalori içermesi nedeniyle diyet yapanlar için ideal bir sebze.


Bu ara semt pazarlarında çokça rastlıyorum ve alıyorum. Ben çiğ severim Ancak zeytin yağlı yemeği de oluyor. Denemek isterseniz tarifi:


MALZEMELER
500 gr. yer elması 1 adet soğan 1 adet havuç 1 fincan pirinç 4 çorba kaşığı zeytin yağı tuz ,limon doğranmış maydanoz

Yemeklik olarak doğranan soğanlar zeytinyağında kavurulurken içerisine küçük küçük doğranmış havuçlar eklenir ve pişirmeye devam edilir.

Diğer taraftan yıkanıp kabukları soyulan yer elmaları kararmaması için limonlu suya alınır.
Kavurulan soğan ve havucun içerisine yer elmaları ve yıkanan pirinç eklenir. Üzerine çıkacak kadar sıcak su ve tuz konularak Kapağı kapalı olarak kısık ateşte pişirilir.

Pişme süresi 15 dakikadır. Servis tabağına alındığında doğranmış maydanoz ve limon suyu ilave edilir. Soguk olarak ikram edilir.

1 yorum:

sevimin sayfasi dedi ki...

bende yer elmasini cok severim
malesef buralarda cok zor bulunuyor anca bu mevsimlerde birileri türkiyeden geldimi utanmadan istiyorum
en cok sevdigimde o toprak kokusu bayiliyorum
bak kokusunu gine alar gibi oldum

size afiyet olsun
benim icinde bir kac tane atisdirin
sevgilerimle sevim