15 Aralık 2007 Cumartesi

BABAMIN DOĞUMGÜNÜ KURABİYESİ




Bu gün babamın doğum günüydü. Bende birkaç gündür ne yapsam diye düşünüyordum. Ve yeni bir şey denemek istiyordum. Dün akşam bloglarda dolaşırken Hünerli bayanlar sitesinde yapılmış ve yeni konmuş bir tarif çok ilgimi çekti. Malzemeleri tam da evde olan malzemelerdi ve çok lezzetli aynı zamanda çekici görünüyordu. Ben de hemen tarifi uyguladım gece yarısı olmasına rağmen. Hiç pişman olmadım. Çünkü yumuşacık ve ağızda dağılan bir lezzet ortaya çıktı. İyiki denemişim. Buradan kendilerine teşekkürederim. Size de şiddetle tavsiye ederim.
Malzemeler:
250 gr margarin
3,5 su bardağı un
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
İç kreması için:
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao
1/3 su bardağı toz şeker
1,5 yemek kaşığı un
Hamurun bütün malzemeleri (un hariç) yoğurulur. Azar azar un ilave edilir Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edilir. İri ceviz büyüklüğünde hamurdan kopardığımız parçalar yuvarlanıp yassıltılır ve pişirip soğuttuğumuz kremadan birer tatlı kaşığı içine konup alttan uçları toplanır yuvarlak bir içi krema dolu top elde edilir. Yağlı kağıt serili tepsiye dizilir ve biraz üstten bastırılır. 180 derece fırında üstü tam kızarmadan pişirilir. Ben turbo fırında 15 dakika tuttum. Çıkardıktan sonra ılınınca üzerine pudra şekeri serpilir.
Afiyet Olsun.
Bu arada doğum gününde kurabiyelerim çok beğenildi. Belirtmek istedim.

1 yorum:

Müge Hüner dedi ki...

Merhabalar,
Kurabiyeyi denemenize ve beğenmenize çok sevindim. Ellerinize sağlık, afiyet olsun.
Her zaman beklerim.
Sevgiler