24 Kasım 2007 Cumartesi

TIRTIL KURABİYELER


Merhaba bugün sizlere yeni öğrendiğim ve oldukça bereketli:)) bir tarifi vermek istiyorum. Üstelik çok az bir malzeme listesi var.
Malzemeler:
2 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çay bardağı toz şeker
yarım paket margarin(oda sıcaklığında)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un (yaklaşık4 su bardağı)
Yapılışı:
Tüm malzemeleri karıştırıp milyonculardan alacağınız tırtıl kurabiye aparatı ile (plastikten ucu yıldız şeklinde kesilmiş konik, küçük bir aparat. yaklaşık 1 ytl.)(gondol marka)(bulamazsanız parta kreması sıkacağının yıldızlı ucunu takarak kullanabilirsiniz.) hamurdan parçalar alarak fırın tepsisine işaret parmağınız yardımı ile 8cm. uzunluğunda sıkıyorsunuz. Fırın tepsisini yağlamanıza gerek yok yapışmıyor çünkü.
180 derece fırında üstü çok kahveleşmeden çıkarıyorsunuz. 20 dakika falan pişiyor yani.
benim hamurumdan 96 tane çıktı.
bu kurabiyeleri daha uzun da yaparak hazırladığınız pastaların kenarlarında dik olarak veya pudinglere birertane batırarak da kullanabilirsiniz. Bu da benim önerilerim.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu tırtılların renkli versiyonundan bende denemiştim..Tadı gerçekten çok leziz oluyor..Ellerine sağlık

Bloğun hayırlı olsunnn

Adsız dedi ki...

teşekkürler ziyaretinize...

Unknown dedi ki...

bende çok seviyorum bu tırtılları
geçen akşam yengem yapmış banada yollamış bal a bandırıpta yedik çok güzeldi
çocuklar içinde çok iyi oluyor biraz yapıp büskivi kutusunda saklanada biliniyor...
eline sağlık..