19 Kasım 2007 Pazartesi

PEKMEZLİ VE ZENCEFİLLİ KURABİYE





Merhaba bugün daha önce kevgir dergisinde gördüğüm kurabiyelere değişik bir süsleme ile farklı bir görüntü kattım. Çünkü oğlum, dün ben bloglarda gezinirken şu gülen suratlı çocuk kurabiyelerini görüp istedi. O ister de ben yapmazmıyım? Hemen işe koyuldum. Aslında süslemesi istediğim gibi olmadı. Çünkü hem acemiyim hem de elimde yeterli pasta ve kurabiye ekipmanı yok. ayğlı kağıttan kıvırdığım külahlarla ancak bu kadar süsleyebildim kurabiyeleri. Ama tadı nefis oldu.


MALZEMELER

125 gr. erimiş margarin

1/2 su bardağı şeker

1/2 su bardağı pekmez

1 tatlı kaşığı karbonat

2 tatlı kaşığı zencefil tozu

1 çay kaşığı tarçın

3 su bardağı un

SÜSLEMEK İÇİN

200 gr pudra şekeri

1 yumurta akı

3-4 damla limon suyu

renkli gıda boyaları


Yoğurduğunuz hamuru 30 dakika kadar buzdolabında bekletip mermer tezgahta merdane eli ince açın şekilli kalıplarla kesip yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin. 150 derecede ısıtılmış fırında 10-12 dakika pişirin.

Kurabiyeler soğuyunca üzerine hazırladığınız glazürü (pudra şekeri yumurta akı ve limon suyu karıştırılıp ayrı kaplara bölünüp renklendirilir) istediğiniz şekilde süslemek için kullanın.

Afiyet Olsun.

1 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

sunumları çok güzel olmuş
çok tatlı görünüyorlar
dün akşamda düşünüyordum pekmezli kurabiye birde denesek diye,bak karşıma çıktı eee başka birşey isteseydim Allahtan:)