3 Kasım 2008 Pazartesi

ÇOCUK TİYATROSU




3 yıldır oğlumu bulunduğumuz kentteki hemen her tiyatro ve benzeri gösterilere elimden geldiğince götürmeye sevdirmeye çalıştım. Hala da devam ediyorum. Çünkü görüyorum ki onunda çok çok hoşuna gidiyor. gelişimine inanılmaz katkıda bulunuyor. Üstelik özel bir iki etkinlik dışında şu ana kadar hiç para harcamadımda diyebilirim yol parasını saymazsak eğer. Geçen Pazar günü de belediyenin hazırladığı ve yine ücretsiz olan Müzikli Kent adlı oyuna gittik. Bu sefer oyuncular ilk ve orta okul öğrencileriydi. Nasıl emek verilerek 3 ay yaz tatili boyunca hazırlanmışlar bu oyun için. Hepsini ayakta alkışladım. Belediyenin imkanları da hergeöen yıl daha iyiye gidiyor tiyatro konusunda bu da gözle görülür bir gerçek. Tebrik ediyorum oyunu sahneye koyanları ve emeği geçen herkesi. Bir çoğumuz çocukken çok fazla gidemedik belki butür aktivitelere. Mesela benim annem bankacıydı ve hafta sonlarımız vede temizlik ve ev işleri, alışveriş bazen de misafir ağırlamakla geçerdi. Belki de çok fazla önem verilmedi . Artık ebeveynler daha duyarlılar. En azından kendi adıma konuşayım ben kendi yaşayamadığım içimde kalan şeyleri oğlumun yaşamasından yanayım. Aslında çok da şikayet edemem düşününce yaşıtlarımla kıyaslanınca oldukça iyi bir çocukluk geçirmişimdir.Maddi manevi her yönden ziyadesiyle tatmin olmuşumdur. Her sene yaz tatili, deniz, başka şehirlere arada bir ziyaret ama tiyatro denince birkaç temsil dışında hatırlayabildiğim birşey yok. Sanırım tek eksik buydu. Şimdi eskiden gelen bu özlemimi çocuğumla giderebildiğim için yine de mutluyum. Çocuklarımıza bu sanatı sevdirelim diyorum. Her fırsatı değerlendirelim. Şimdiki çocuklar gerçekten çok şamslı çünkü evlerde bilgisayar var. Her an herşeyden haberdar olan bilinçli ana babalar var. Hafta sonlarının en azından 1,5- 2 saatini çocuklarımızın ruhlarını doyurmak ve güzel alışkanlıklar kazandırmak için harcayalım. Yaşasın tiyatro....

1 yorum:

Suleyman Ve Ben dedi ki...

Merhaba Sibel,

Cok haklisin - tiyatro cok guzel.

Cihan cok sansli, cunku tiyatro cok onemli cocuklar icin. Ve buyukler icin :)

Ben tiyatro seviyorum.

Ama sanirim esim tiyatro en cok daha seviyor.

In fact, very recently we also went to see two famous plays in Canada - yazacim :)

Tiyatro Adi: Muzikli Kent

Kent bilmiyordum; sehir gibi mi?

Benim icin Muzikli Kent = Vienna ve Havana

Gorusuruz,

Mutlu hafta sonu.

Suleyman ve Ben