7 Ocak 2008 Pazartesi

PUDİNGLİ TART



Dün İkeadan bir tart kalıbı aldım. Bugün durur muyum hemen denemem lazım. Birkaç siteye baktım bir tarifte karar kıldım hamuru için. Fakat üst süslemesi tamamen bana ait. Fena da olmadı bence. Ayrıca kalıptan tart kekinin kolaycacık çıkması ve kalıbın nerdeyse bir su bardağı kadar kolay yıkanması beni çok mutlu etti. Artık tatlı, tuzlu değişik tariflerde severek kullanacğım bir kalıbım daha olduğu için mutluyum. Birbirinden değişik tariflerde buluşmak dileğindeyim.
Malzemeler
tart hamuru için:
2 kahve fincanı sıvı yağ
2 kahve fincanı pudra şekeri
1 kahve fincanı süt
5 kahve fincanı un
2 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
üzeri için:
piyale dr. oetker gourmet puding ( portakallı, çikolatalı)
mandalina
pasta kek süsleme malzemesi
Bütün tart hamuru malzemelerini mikserle iyice çırpıp sıvı yağla yağladığımız kalıba döküyoruz. 180 derece de önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişiriyoruz. çıkarttıktan sonra soğuyunca kalıptan çıkarıp servis tabağına alıyoruz. 1 cm. kenarlarından boşluk kalacak şekilde orta kısmının bir bölümünü bıçakla kesip çıkarıyoruz. Bu boşluğa 2,5 su bardağı sütle pişirdiğimiz pudingi ılınınca döküyoruz. Çeşitli meyvelerle süsleyebilirsiniz.
Afiyet Olsun.
not. Ortasından çıkardığım kalan kek parçalarından truff yapmayı düşünüyorum.

1 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel gorunuyor elinize saglik sevgiler