3 Aralık 2007 Pazartesi

ISPANAKLI KEK


Merhaba, bugün halama gittim ve ıspanaklı kek yaptık birlikte. fakat ne yazıkki kekin tamamını görüntüleyemedim. Çünkü öyle beğenildi ki sadece bu iki parça kaldı. Aslında ben bu tarifi borcamda yapıp üzerine soğuduktan sonra kremşanti sürüp kekin kenarından çıkardığım parçalarıda robottan geçirip üzerine serpiyordum. bugün bu uygulamayı da yapamadık. bir daha ki sefere bu şekilde bir fotoğraf yayınlayacağım.
Malzemeler:
3 yumurta
2 su bardağı un
1,5 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
200-250 gr sapları temizlenmiş kaynar suda haşlanmış ıspanak yaprağı
Yapılışı:
Ispanak yapraklarını ayıklayıp yıkayıp haşlayalım. Tel süzgece alalım. Yumurtaları şekerle iyice çırpıp sırasıyla diğer malzemeleri de katalım . İyice çırptıktan sonra içine ıspanak yapraklarını ilave edelim mikserle homojen karışmasına yardım edelim. Yağlanmış fırın kabına döküp 180 derecede ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişirelim.
Afiyetler olsun.

1 yorum:

ceyt dedi ki...

merhaba canım.uzun zamandır uğrayamıyorum.çok hoş tarifler ve paylaşımlar yazmışsın.ellerine sağlık.görüşmek ümidiyle
sevgiler